Horizon V – gogle idealne?

Autor:
horizon-v-4k-vr-ideal

horizon-v-4k-vr

Nie od dziś wiadomo, że aktualna wersja Oculusa, nawet w wydaniu DK2 pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Chociażby stosunkowo niska rozdzielczość, pojedynczy ekran, skutkujący ograniczonym kątem widoczności, czy robocza/nieergonomiczna budowa. To tylko kilka z problemów, które miałyby rozwiązać nowe gogle firmy Horizon, co więcej dostępne już w styczniu.

Czy jednak projekt rzeczywiście wygląda tak kolorowo jak go opisują?
Według producenta, nowe gogle miałyby posiadać dwa 7-calowe ekrany OLED o rozdzielczości 4K, wyjątkowo niskie opóźnienie, 17 punktów śledzenia pozycji głowy, a także wbudowane 2 kamery, pozwalające przenieść świat rzeczywisty do wirtualnego. To wszystko nie powinno ważyć więcej niż 385 gram (choć, tu strona producenta, nie do końca jest precyzyjna, ponieważ grafiki sugerują 485g).

Cena?
Jeżeli zdecydować się na zamówienie jeszcze dziś to „jedyne” 699,99 USD, ale można też wykupić miejsce w kolejce za 399 dolarów, a w styczniu dopłacić jedynie 400 USD.

Niestety…
Wygląda na to, że firma raczej poluje na osoby niecierpliwie wyczekujących wersji konsumenckich jakichkolwiek gogli. Wiele niewiadomych pozostawia informacja o HDMI 2.0, istnieje duże ryzyko, że większość odbiorców połączy je jedynie łączem w wersji 1.4. Przez co dla ekranów 2x4K uzyska się maksymalnie 30 klatek na sekundę. W najlepszym wypadku zakładając maksymalna częstotliwość, oraz użycie wyjątkowo mocnego sprzętu, otrzymamy wynik 60 klatek. Warto w tym miejscu wspomnieć, że już gogle Oculus DK2, mają obsługiwać 75FPS, a docelowo w CV1 spróbować również 90FPS, które są potrzebne do pełnego oszukania umysłu podczas ruchu głową. W innym przypadku, obraz będzie rozmazany i nienaturalny. Dwa złącza HDMI to też pytanie o problemy z synchronizacją obrazu, która w przypadku VR musi być wyjątkowo precyzyjna.

Wizerunku uczciwej firmy niestety nie buduje wirtualny adres biura, słabej jakości renderowane „zdjęcia” produktu, który w dodatku bardzo przypomina InfinitEye, jak również powierzchowny opis, czy zdawkowe odpowiedzi w FAQ. Pomysłodawcy, planują dodatkowo start w serwisie Kickstarter, choć nie wiadomo czy to nie jedynie próba budowy zaufania. Również odniesienie do deweloperów jest bardzo ograniczone, a także jakikolwiek brak informacji o wsparciu oprogramowania, czy współpracy z grami przygotowanymi na inne urządzenia. Dlatego też, jeżeli kogoś mocno zainteresowały powyższe parametry, radzimy odpuścić i poczekać na inne rozwiązania.

W sumie, aż dziwne, że wybiegając tak daleko w przyszłość, nie pomyślano o bezprzewodowym przesyłaniu sygnału – jak się bawić, to na całego. 🙂

Kategorie:
Urządzenia

Komentarze

  • Zbudowaliśmy na podstawie planów dostępnych w necie, poprzednika Horizon czyli Infiniteye. Już na 2 ekranach hd obraz robi wrażenie.. zero pikselozy, szerszy kąt widzenia. Niestety efekt 3D jest nieco gorszy, no i wymaga (ta wersja co mamy) złącza DisplayPort które rozdziela obraz na dwa ekrany (podczas gdy komputer widzi go jako jeden o długości 2xHD). Nie każda karta ma takie złącze. Ciężar naszego urządzenia wydrukowanego w 3 też nieco odbiega od Oculusa, u nich ponoć jest lepiej. Zobaczymy – potencjał ma. Ale chyba wystarczy jeden ekran 4K i soczewki asferyczne zamiast 2 i fresnela.

Shares
Menu