Oculus Rift dev v.1 [2012/13]

Autor:
oculus-rift-dev-dk1

Rozdzielczość: 1280×800 (640×800 dla oka)
Wyświetlacz: LCD
Kąty poziome: >90 stopni
Kąty pionowe: >110 stopni
Połączenie: Przewodowe (HDMI, DVI, USB)
Cena: 300 USD + wysyłka + VAT

Dodatkowe akcesoria: kalibrator (Latency Tester) 100 USD + wysyłka + VAT
Znane problemy: efekt choroby lokomocyjnej, desynchronizacja obrazu, brak pozycjonowania położenia głowy, bardzo niska rozdzielczość.

Jest to pierwsza wersja gogli Oculus Rift, które zadebiutowały w serwisie finansowania społecznościowego Kickstarter jeszcze w 2012 roku. Projekt zebrał kwotę 2,437,429 USD, z planowanych 250 000 USD. Cel został osiągnięty jeszcze pierwszego dnia (w 10 godzin). Ostatecznie podczas samej zbiorki zarezerwowano około 7000 urządzeń. Na chwilę obecną (XII 2013r.) sprzedano już kilkadziesiąt tysięcy sztuk (ponad 50k) tego urządzenia, mimo że posiada jeszcze szereg błędów. Dlatego jest to wersja skierowana głównie do deweloperów i (niecierpliwych 😉 ) pasjonatów wirtualnej rzeczywistości. Większość niedoskonałości ma zostać naprawione w wydaniu konsumenckim Crystal Cove (nazwa robocza).

W przeciwieństwie do gogli projekcyjnych (np. Sony HMZ-T1/T2/T3W), jest to jedno z pierwszych rozwiązań (na rynku konsumenckim) o szerokich kącie widzenia w pionie i poziomie (powyżej 80 stopni). Dzięki temu możemy uzyskać efekt immersji.

Kategorie:
Oculus Rift · Urządzenia
Shares
Menu