Rozdzielczość ludzkiego oka – czyli ile pikseli możemy zobaczyć?

Autor:
piksele-oko-oculus

Wraz z rosnącą popularnością gogli VR pojawia się problem rozdzielczości wyświetlacza na którym widzimy obraz z odległości kilku centymetrów. To na ile jest to problemem, obrazuje poniekąd symulator widoku z gogli VR, znajdujący się pod adresem: http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/. Jak widać, nawet planowana niebawem rozdzielczość FullHD z tak bliskiej odległości pozostawia wiele do życzenia.

Pytanie więc kiedy uzyskamy efekt idealny? Prawdopodobnie wtedy, gdy uda się wyświetlić obraz o większej szczegółowości niż jest w stanie zobaczyć nasze oko. Tylko tu znów pojawia się zastanowienie, przy jakiej rozdzielczości jest to możliwe? Niestety nie możemy bezpośrednio przełożyć sprzętowych megapikseli na „ludzkie” parametry. Jednak można z pewną dokładnością przybliżyć tę wartość, a odpowiedź znajdziecie w najświeższym materiale z kanału „Vsauce”:

Prawda, że ciekawe? 🙂 Jeszcze niedawno wydawało się, że applowska „retina” jest maksimum tego co potrzebujemy. Jak widać niekoniecznie i prawdopodobnie dla pełnej immersji w goglach VR będzie potrzeba rozdzielczości co najmniej 4k. Ale bez obaw, już teraz przy 1280×800 jest nieziemsko.

Producenci sprzętu już mogą zacierać ręce – bo poprzeczka co do wymagań wędruje wyżej. Jednak dla wirtualnej rzeczywistości to tylko lepiej. 😉

Tagi:
· · · · ·
Kategorie:
Aktualności
Shares
Menu