Jednym z wyznaczników sukcesu gogli VR ma być liczba sprzedanych jednostek. To od niej zależą ruchy wielkich firm, gdzie chociażby Ubisoft nie kryje swojego zainteresowania tworzeniem gier VR, jednak dopiero przy 1 milionie sprzedanych urządzeń.
Do miliona daleka droga?
Trzeba pamiętać, że zestaw DK2 jest sprzedawany głównie przez stronę Oculus`a i nie jest skierowany na rynek konsumencki. Producent wręcz zniechęca do zakupu przez inne osoby, niż te które mają w zamiarze tworzyć oprogramowanie VR. Dlatego też po wprowadzeniu gogli VR na półki sklepowe oraz wsparcie chociażby na rozwiniętych rynkach, wraz z porządną kampanią reklamową, powinno zaowocować doskonałymi wynikami sprzedaży, jak dla tak nowej technologii.
Rokowania są bardzo pozytywne, choć oczywiście wszelkie plany zostaną zweryfikowane po wprowadzeniu wersji konsumenckiej. Optymizmem napawa fakt, że już teraz, przy dość małej świadomości produktu, udało się sprzedać ponad sto tysięcy gogli DK2 w niecały rok, jak również mnóstwo adapterów Samsung Gear VR.
Over 100k DK2’s and tons of Gear VR’s in the wild — can’t wait to see what the community creates. Everyone’s a pioneer!
— Brendan Iribe (@brendaniribe) luty 12, 2015